Monday, September 1, 2008

Συναυλία της Καραΐνδρου.

Στην προηγούμενη ανάρτηση, αν σκεφτείς τον στίχο του Σεφέρη, “για ένα πουκάμισο αδειανό/ για μιαν Ελένη”, και γνωρίζεις τι εννοούσε ο Ποιητής με αυτόν τον στίχο, ίσως να βγει κάποιο νόημα. Διαφορετικά ούτε 'γω δεν βγαίνω από μέσα.

Το καλοκαίρι τυπικά τελείωσε σήμερα, εμείς έχουμε εξεταστική, κάνει πολύ ζέστη και στις 12 και 13 του μήνα έχει συναυλία η Καραΐνδρου. Στην διαφημιστική αφίσα γράφει “πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του καινούριου της δίσκου” και καταλαβαίνεις πόσο μεγάλη συνθέτρια είναι. Το πρόβλημα είναι ότι για την συναυλία εγώ σήμερα το έμαθα και αυτό τυχαία καθώς το μάτι μου έπεσε στην αφίσα της, που ήταν καλά κρυμμένη στην βιτρίνα κάποιου καταστήματος (την συναυλία της Μαντόνας αντίθετα, την γνώριζα από τον Μάϊο σχεδόν, παρόλο που ούτε ενδιαφέρθηκα να μάθω). Κάπως έτσι είναι γενικά τα πράματα στην Ελλάδα. Κάπου ενδόμυχα γνωρίζουμε πως έχουμε μερικούς από τους σπουδαιότερους ανθρώπους στο θέμα της μουσικής, και σχεδόν είμαστε περήφανοι γι αυτούς, όμως δεν πάμε να τους δούμε (γι αυτό δεν διαφημίζονται -άδικος κόπος και σπατάλη χρημάτων θα είναι η διαφήμισή τους).
Για όσους δεν γνωρίζουν, η Καραΐνδρου έγραψε την μουσική για “το 10” που παίχτηκε στην τηλεόραση και που είναι βιβλίο του Καραγάτση, και είναι αυτή που γράφει την μουσική για τις ταινίες του Θέο(δωρου) Αγγελόπουλου.

Καλώς ξαναβρεθήκαμε.

11 comments:

Menia said...

Ναι δυστυχώς αυτή είναι η Ελλάδα, για αυτό και μένει πίσω... :( Δε ξέρει/θελει να προωθει τους καλλιτεχνες της για λόγους που δε μπορω να σκεφτώ...
Και σιγά τη Μαντονα... μια γιαγια, που νομίζει ότι ακόμη είναι 20 και θα ερθει να τραγουδησει για μιση ωρα.

Έχεις δίκιο, και μαλιστα πρόσφατα είχα διαβασει ένα πολύ ωραίο άρθρο σχετικό σε μια free press εφημεριδα.

Καλό μήνα!

geokalp said...

καλώς επέστρεψες!

Anonymous said...

κοίτα να δεις τί μου συνέβη, την άνοιξη έγινε στον Ιανό μία μικρή παρουσίαση της Ε. Κ., που τυχαίνει να γνωριζω τη δουλειά της, απ όπου αλλού εκτός από τι-βι. στο συνωστισμένο πατάρι, όρθιοι και άκαπνοι -εμείς οι καπνιστές στην παρέα μου- ειδαμε και ακούσαμε εν μέσω ενός πλήθος 1. τηλεθεατών ενημερωμένων από το "δέκα" β. καθημένων και καπνιζόντων -στο χώρο των μη καπνιστών- μαιντανών -υπουργών, δημάρχων και μία παρέα από γκρίζες κυρίες best sellerούδες της λογοτεχνίας. μία κυρία είχε έρθει με την βαλκάνια οικιακή βοηθό, που απ΄΄ότι πηρε το μάτι μου, ήταν από τα λιγα άτομα στο κοινό που εκστασιάστηκε με τη μουσική αντί με το "σε κοιτάω-με κοιτάς-είμαι κι εγώ εδώ". αλλά η μανταμ την πηρε παραμάζωμα κάποια στιγμή που κορυφωνόταν η παράσταση-παρουσίαση διότι η πρώτη δεν βολευόταν πια όρθια, την ενοχλούσε ο καπνός (των μη-διάσημων) και βέβαια η ιστορία μάλλον δεν "εδεσε" στις αισθήσεις της με το σήριαλ και τις από κει εικόνες.

αναφέρω αυτό το περιστατικό, για να μην αναφερθώ στον μακρύτατο "λόγο" που εκφώνησε ο παράγων της εταιρίας-παραγωγού, εκείνη τη βραδιά, γιατί εκεί συνειδητοποίησα ότι στη χώρα αυτή ο καλλιτέχνης ειναι (ίσως) καταδικασμένος να απευθύνεται μέσα από τα κανάλια της δημοσιότητας, είτε στους συνηθεις ύποπτους, είτε σε ένα άλλο κοινό που τρέφεται πνευματικά με τη ματαιοδοξία και την παραπληροφόρηση που σερβίρει η τι-βι. (αν και είμαι σίγουρη ότι έξω απ΄αυτή την πρώτη μιζέρια η Ε.Κ. θα λάμψει και πάλι και θα κερδίσει επάξια αυτό που της αναλογεί, να εξηγούμαι). άλλωστε εκείνη η βραδιά είχε και το "τζάμπα" και ως γνωστόν ο Ελληνας πρεπει να πληρώνει ακριβά για να σέβεταικαι να εκτιμάει το θέαμα, κυρίως δε να το επιλέγει.
ελπίζω να μην είναι "εκτός θέματος" ολα αυτά. χαιρετώ και υπενθυμιζω στον εαυτό μου το σι-ντι για ϊδιωτικές ακροάσεις πουλεγε και ο Χατζιδάκις -πού ειχε την μαγκιά να τα απομυθοποιεί όλα τα "λατρευτικά" όπως και να στυλιτεύει το μμε και τα κανάλια μεταφοράς της τέχνης, αλλά αυτός ήταν ένας και πάει που μπορούσε να μανατζάρει τον εαυτό του χωρίς να συμβιβάζεται...
καλημέρα-καλημέρα

KitsosMitsos said...

Καλώς ξαναβρεθήκαμε, όπως λες.
Καλή εξεταστική, φίλτατε!

Haris said...

Τι περιμενες αγαπητέ.Να προωθήσουν την Καραϊνδρου...
Πιπέρι στο στόμα τους!

aggelika said...

Δε μου κάνει καθόλου εντύπωση και μένα! Στην Ελλάδα είμαστε, θα πρεπε να τα έχουμε συνηθίσει κάτι τέτοια. Το πρόβλημα είναι εμείς τι κάνουμε από κει και πέρα. Γιατί φαντάζομαι πολλούς που θα ήθελαν να πάνε στη Μαντόνα, κι ας μην την ακούνε, μόνο και μόνο για να λένε ότι πήγαν!

Καλή σου μέρα..

Ασκαρδαμυκτί said...

Καλό διάβασμα και καλά αποτελέσματα φίλε!

Anonymous said...

Καλή επιτυχία κύριε Χάρη. Από τον άλλο Χάρη . . .

Haris said...

menia, επειδή δεν είμαστε μοιρολάτρες όμως, εμείς στηρίζουμε αυτούς που αξίζουν, σωστά;

geokalp, ευχαριστώ φιλαράκι. Χαθήκαμε λιγάκι.

imarias, μα δεν τα μαθες; Οι πιο βρόμικοι κοινωνικοί κύκλοι είναι οι "καλλιτεχνικοί" και οι κουλτουριάριδες.

Κίτσο, σε ευχαριστώ πολύ φίλε.

Χάρη (εξ ελλάδος) :)πιπέρι τους ρίχνω εγώ, ότι και να λένε. Αλλά έχεις δίκιο, έτσι είναι τα πράγματα.

αγγέλικα, ναι σωστά. Καλή σου μέρα και σένα.

ασκαρδαμυκτί, σε ευχαριστώ φίλε.

Χάρη (εκ κύπρου) καλώς όρισες:)

δεν υπαρχει κατι για το οποιο τιθεται θεμα said...

η καραινδρου απο τις καλυτερες συνθετριες στην ελλεδα.και το 10 πολυ ομορφο σιντι

σιγα μην διαφημισουν ομως την καραινδρου.

αλλη κουλτουρα,αλλη νοοτροπια.αλλος κοσμος.

η τεχνη εαν μιλησουμε με ορους κοινωνικης ενταξης και ενσωματωσης,ειναι στο περιθωριο των συγχρονων κοινωνιων που βασιζονται απλα και μονο στην λεξη "θεαμα".

evlampia said...

telika piges stin karaindrou :)
kai meta jasmin...xarika pou se gnorisa :)