Tuesday, November 27, 2007

Κατανάλωση.

Επιστρέφω ξανά στο θέμα ταμπού της εποχής μας: την κατανάλωση.
Όλοι μιλάνε για την καταναλωτική μας κοινωνία με αρνητικά λόγια. Για ρωτήστε τους: Θα προτιμούσαν να μην έχουν την δυνατότητα να καταναλώνουν; Θα προτιμούσαν να ζούσαν στην Ρωσία των Τσάρων που μόνο οι προνομιούχοι είχαν αυτήν την πολυτέλεια; Ή μήπως θα ήθελαν να ζούνε στον μεσαίωνα; Ή μήπως να ήταν δούλοι στην αρχαία Ελλάδα;
Προφανώς όχι. Βέβαια κάποιος θα πεταχτεί και θα μου πει πως η υπερκατανάλωση αλλοτριώνει. Ή και ότι κάνει τους καταναλωτές να προσπαθούν να αυτό-επιβεβαιωθούν διαμέσου των αγαθών. Και τι μ’ αυτό; Δηλαδή ο δούλος που δεν είχε τίποτα, δεν ήταν αλλοτριωμένος; Ή οι Ρώσοι μουζίκοι που δεν είχαν πρόσβαση σε κανένα είδος μόρφωσης (λόγω της φτώχιας τους) ήταν πιο ευτυχισμένοι που ζούσαν στην άγνοια; Δηλαδή όλες οι άλλες κοινωνίες που δεν ήταν καταναλωτικές, δεν ήταν αλλοτριωμένες; Και τώρα που καταναλώνουμε αλλοτριώθηκε το ανθρώπινο είδος;
Όλες οι κοινωνίες που πέρασαν μέχρι τώρα, ήταν εν δυνάμει, καταναλωτικές. Απλά δεν είχαν πρόσβαση όλοι. Όλοι μας έχουμε αυτοκίνητο. Και αυτό είναι καταναλωτισμός. Σε παλαιότερες εποχές, άμαξες -που ήταν το αντίστοιχο- είχαν ελάχιστοι. Αν το βρίσκετε κακό και το αυτοκίνητο, πουλήστε το. Υπάρχουν (στις μεγάλες πόλεις) συγκοινωνίες. Στις μικρές περιοχές, όπως χωριά ή νησιά, ίσως και να μην χρειάζεται. Και η μεγαλύτερη ειρωνεία: όλοι δημοσιοποιούν τις απόψεις τους περί της κατανάλωσης στο διαδίκτυο (που είναι το πιο σύγχρονο είδος κατανάλωσης).
Για πολλούς, η πηγή της κατανάλωσης, είναι η διαφήμιση. Όποιος πιστεύει πως δεν μπορεί να αντισταθεί στις διαφημίσεις, ας μην τις παρακολουθεί. Και δεν κατάλαβα. Αν δεν έχεις την δυνατότητα να αντισταθείς στις διαφημίσεις, κι ότι σου πλασάρουν εσύ πας και το αγοράζεις, τι φταίει ο πωλητής; Μήπως δεν είναι δικό σου το φταίξιμο; Αν σου λείπει η βούληση, μην ρίχνεις αλλού τις ευθύνες. Η διαφήμιση υπάρχει για να ταΐζει ένα σωρό κόσμο. Είναι δουλειά καταρχάς, δεν είναι έγκλημα. Και στο κάτω-κάτω αν θες αγοράζεις. Δεν σε υποχρεώνει κανείς.
Είναι ο σημερινός τρόπος ζωής λένε. Ναι, αλλά ο σημερινός τρόπος ζωής, είμαστε εμείς. Εμείς τον κάναμε τρόπο ζωής. Είναι ο καθρέπτης μας, είναι η αλήθεια της εποχής μας. Με την σημερινή καταναλωτική κοινωνία δεν μας μένουν λεφτά, συνεχίζουν. Προφανώς αυτοί που το λένε αυτό δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα τους. Γιατί αν ήξεραν, θα καταλάβαιναν πως παλαιότερα (κι όχι πολύ παλιά, καμιά 50αριά χρόνια πίσω) πολλά εκατομμύρια ανθρώπων, δεν έβλεπαν καν λεφτά στα χέρια τους.
Η κάθε εποχή έχει την αλήθεια της. Για πηγαίνετε να κηρύξετε την αλήθεια σας (περί υπερκατανάλωσης κτλ) στην Ερμού. Θα σας πάρουν με τις λεμονόκουπες. Κι επίσης θα πάρετε ένα μάθημα: αυτό που παπαγαλίζετε περί αλλοτρίωσης και τα τοιαύτα, δεν είναι αλήθεια της εποχής μας. Και, εν πάση περιπτώσει, η αλλοτρίωση δεν εξαρτάται από το αυτοκίνητο ή απ’ τα ρούχα ή απ’ τα σπίτια.

Η coca cola, μπορεί να είναι πουτάνα, αλλά πείτε μου έναν που δεν πήγε μαζί της. Και πείτε μου γιατί φταίει το κεφάλαιο ή οι διαφημίσεις που εσύ αγόρασες coca cola. Επειδή ήθελες αγόρασες και είμαι σίγουρος που σου άρεσε κιόλας. Και θα ξαναγοράσεις.

Να ακούτε τον ήχο της εποχής σας. Να τι πρέπει να κάνει πρώτα-πρώτα ο καθένας και ύστερα να μιλήσει.

30 comments:

Fuyumi Kotani said...

Επιτέλους μπορώ να διαβάσω κάτι τέτοιο! Θα το έγαφα εγώ αν ήξερα πώς να το εκφράσω. Arigato!

laxanaki said...

Διαφωνώ μαζί σου... Δε μας φταίει η κατανάλωσω αλλά η υπερκατανάλωση... Το πρόβλημά μας δεν είναι πως έχουμε 1 αυτοκίνητο... αλλά πως από τα 4 μέλη μια οικογένειας τα 2 τουλάχιστον έχουν ΑΠΟ ένα αυτοκίνητο... αυτή είναι η διαφορά... Μην ξεχνάμε πως κάθε εποχή είναι διαφορετική και οι εκάστοτε γενιές έχουν διαφορετικές ανάγκες... Πιστεύω πως εμείς παραέχουμε. Αν δεν υπήρχε η διαφήμιση δεν θα ήξερες καν την coca cola... Το πρώτο αναψυκτικό στη αμερική είναι η pepsi... Εσύ όμως στην ελλάδα προτιμάς την coca cola... ένα λόγος είναι πως η δεύτερη προβάλλεται πολύ περισσότερο από την πρώτη ;). Καλησπέρα!!!

Haris said...

Να ακούτε τον ήχο της εποχής σας. Να τι πρέπει να κάνει πρώτα-πρώτα ο καθένας και ύστερα να μιλήσει.


Nα ακούσουμε...?
Με τέτοια φασαρία, που κάνουν οι υπερ-καταναλωτικές συνήθειες...?

Haris said...

Fuyumi Kotani, είμαστε δύο.:))

λαχανάκι μου, αυτό που λέω με τόση φλυαρία, είναι ότι με την αντίστοιχη δουλειά που κάνεις τώρα, πριν 50 χρόνια, όχι μόνο δεν θα είχες αυτοκίνητο αλλά ούτε κοκα κόλα δεν θα μπορούσες να αγοράσεις. Τι κόκα κόλα δηλαδή; Ούτε χωμί...

Χάρη, παρά να δούλευα 16 ώρες και να μην μπορούσα να αγοράσω ούτε καν ένα ψωμί, σίγουρα προτιμώ την υπερκατανάλωση.

ΌΤΑΝ ΛΕΜΕ ΠΩς Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΙΑ, ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΠΩς ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕς ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕς (ΠΟΥ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΛΩΣΟΥΝ). ΟΠΟΙΟς ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΙς ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕς ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΤΟΥ ΛΕΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ, ΠΩς ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΕ ΛΑΘΟς ΕΠΟΧΗ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΡΑΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ.

το φτυαράτσι said...

Λοιπόν εχω αρκετά να σχολιάσω επι του θέματος!Καταναλωτισμός δεν είναι να έχεις αυτοκίνητο αλλά να αλλάζεις αυτοκίνητο κάθε 4 χρόνια!Δηλαδή είναι να έχεις πλαστές ανάγκες!Βέβαια δεν φταίει κάνεις άλλος παρα μόνο η καταναλωτική κοινωνια στην οποία η απόκτηση υλικών αγαθών αποτελεί αξία!Βέβαια αυτό οδηγεί στη ματαιώτητα των ανθρώπων και αυτό είναι μεγάλη ιστορία!Αρκετά σόλαρα σήμερα!Την κουληνύχτα μου!

DARK_ERA said...

To provlima agapite moy xari poy eisai yper tis katanaloseis malon logo ths katapieshs poy kanis sto eafto soy na min katanaloni logo lefkaritikhs katagoghs den einai to an prepi na katanalonoyme h oxi alla to oti polloi antropoi einai sklavoi tis katanaloseis kai ton diafimistikon eterion poy toys plasaroyn oti theloyn kai aftoi agoraszoyn xwria defterh koyventa. Pan metron ariston. To 3eris oti yparxoyn antropoi poy an den agorasoyn kathe evdomada ENA SETAKI ROYXA NOMIZOYN OTI XANOYN APO TIN A3IA TOYS WS ANTROPOI. AFTO AN DEN EINAI PROSOPIKH SKLAVIA TOTE TI EINAI. OI XIROTERES FILAKES EINAI AFTES POY XTIZOYME EMIS GIA TO EAFTO MAS KAI OXI AFTES POY XTIZOYN OI ALLOI GIA MAS. O MPATSOS TOY EAFTOY MAS EXEI POLES ENIES 3ERIS

Anonymous said...

KATANALOSI: ine enas tropos na simblironoume to keno pou exoume mesa mas, elipsi aftopepithisis gia paradigma. Afto ine arostia, psixologiki. Afto mou to ipe i koliti m tin perasmeni ebdomada (anerxomeni psixologos). Diapistose lipon oti se genikes grammes imaste, ego ke ekini, arostes. Den pernouse ebdomada pou na min pigename sta katastimata gia na agorasoume rouxa. Ke apo afta pou exoume forame oute ta misa. Apofasisame lipon na prospathisoume na to polemisoume. APOTELESMA: proxthes agorasa ena forema 79 euro. :):):):) (to manitaraki)

skouliki said...

χαρη εχεις δικιο ρε φιλε...άλλα πλεον το σερβιρισμα ειναι δεδομενο .. παλι επανασταση ?

geokalp said...

στο δίλημμα κατανάλωση ή ανέχεια, σίγουρα έχουμε απάντηση την κατανάλωση...

όμως ποιος καταλαβαίνει την καθημερινή του δύναμη;
όταν αγοράζεις ψηφίζεις και όταν δυσαρεστείσαι από την αγορά που έκανες καταγγέλεις και διεκδικείς!
ποιος το κάνει;
το πρώτο το ακολουθώ πιστά, στο δεύτερο ακόμα δυσκολεύομαι...

μόνο μια παρατήρηση, για τη διαφήμιση: δεν είναι καθόλου αθώα και εύκολη να της αντισταθείς...
οι εικόνες περνάνε σε αποκρυφα μέρη του εγκεφάλου και ενεργοποιούνται την κατάλληλη στιγμή. τρανό παράδειγμα οι διαφημίσεις των καπνοβιομηχανιών που εδώ και χρόνια στοχεύουν σε 10χρονα - μελλοντικούς πελάτες...

Melina said...

Το πρόβλημα είναι ο εθισμός στην κατανάλωση, η έλλειψη μέτρου, η απληστία... Τη στιγμή που άνθρωποι κοιμούνται στα παγκάκια είναι ανεπίτρεπτο να κάνουμε σα τρελοί για υλικά αγαθά... Βέβαια για όλα αυτά φταίει η έξαρση του καπιταλισμού, που ενισχύεται, θεμελιώνεται και οξύνεται από την ίδια την επιστήμη. Το μαρκετινγκ... σε κάνει να νομίζεις πως θες τα πάντα... Όλα αυτά τα παραπάνω που θέλουμε, είναι πλασματικές ανάγκες, τις έχουν δημιουργήσει στις συνειδήσεις μας για να διευκολύνουμε το παιχνίδι τους, έτσι ξεχνάμε τον ανθρωπισμό και γινόμαστε ατομιστές... Το ζήτημα δεν είναι να αρνηθείς κάθε προιόν, το ζήτημα είναι να έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτά, τα προιόντα να μην λειτουργούν σα μέσο με το οποίο οι άνθρωποι θα χωρίζονται σε τάξεις κτλ (η αγοραστική σου δύναμη σου δίνει κύρος κοκ)... Το όλο θέμα είναι εξαιρετικά λεπτό. Το ότι η τεχνολογία έχει δημιουργήσει πολλά, χρήσιμα και άχρηστα προιόντα σε προσιτές τιμές δεν είναι άμεσα κατακριτέο. Κατακριτέο είναι που όλοι οι μεγάλοι παράγοντες χρησιμοποιούν με τον πλέον αποδοτικό τρόπο τις γνώσεις και τη δύναμη τους για να μας βάλουν σε αυτή τη διαδικασία και τον τρόπο σκέψης...

π. said...

Συγγνώμη φίλε μου, αλλά το ποστ σου μου φαίνεται μάλλον αδαές.. Όπως είπαν άλλοι πριν το πρόβλημα είναι η υπερκατανάλωση, η η κατανάλωση ως αυτοσκοπός, όταν αυτή αποσυνδέεται από τις προσωπικές και υποκειμενικές "ανάγκες" του καθενός. Θα μου πεις τώρα και υποκειμενικές είναι και ποιος τις ορίζει. Εδώ έρχεται η διαφήμιση, το life style και τα προβαλλόμενα πρότυπα. Τα οποία περνάνε τόσο υποσυνείδητα που δεν έχεις πολλές αντιστάσεις φίλε μου, ούτε εσύ ούτε εγώ ούτε κανείς.

Τώρα για τα αντιπαραδείγματα (σκλάβοι κλπ), το ότι κάτι στην ιστορική πορεία ήταν σκατά δεν θα πει ότι πρέπει να χαιρόμαστε που δεν έχουμε το ίδιο, αδιαφορώντας για το κατά πόσο αυτό που έχουμε είναι επί της ουσίας καλύτερο.

Επίσης, ούτε τώρα έχουν πρόσβαση όλοι στην δυνατότητα αυτή όπως υποννοείς. Ούτε κατά διάνοια. Και το ότι η πλειοψηφία στην Ελλάδα για να μην γενικεύουμε θεωρεί ότι έχει πρόσβαση, αν μπορείς να το σκεφτείς αυτό τη στιγμή που το 70% είναι χρεωμένοι ως το λαιμό αλλά στο αμαξάκι τους είναι μουράτοι, μάλλον μιλάει από μόνο του. Το διαδίκτυο όπως και πολλά άλλα πράγματα είναι ότι του επιτρέψεις εσύ να είναι. Μπορεί να είναι ένα εργαλείο για προώθηση ιδεών η για καλό σκοπό, η να είναι ένας καταναλωτικός παράδεισος όπου ανθίζει η διαφήμιση και το "ελεύθερο" (χαχαχα) εμπόριο.

Είχε γίνει μια έρευνα για τις διαφημίσεις, και ως αποτέλεσμα είδανε ότι ο μέσος δυτικός βλέπει κάποιες χιλιάδες διαφημίσεις την ημέρα, από τις οποίες πολύ λίγες συνειδητοποιεί. Απλό παράδειγμα τα logos. Σταμάτα να διαβάζεις το σχόλιό μου και δες ΠΟΣΑ logos/διαφημίσεις εταιριών βλέπεις. Η οθόνη, το ποντίκι, το πληκτρολόγιο, στην οθόνη σου όταν σερφάρεις, το ρολόι του απέναντι, το μπλουζάκι του απέναντι, ο εκδοτικός οίκος του βιβλίου που διαβάζεις, περπατώντας στο δρόμο.. Απλά συνειδητοποίησε τι πληροφορία σου ταϊζουν με το ζόρι και κατά πόσο δεν σε επηρρεάζει. Και μπορεί εσύ να είσαι μάγκας και να καταφέρνεις να τα γειώνεις όλα αυτά (βασικά το εύχομαι ειλικρινά) αλλά όταν η συντριπτική πλειοψηφία δεν μπορεί, τότε υπάρχει πρόβλημα. Και αυτό λέγεται υπερκαταναλωτική ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ.

Αυτά, συγγνώμη αν το ύφος μου είναι κάπως επιθετικό, δεν έχω κανένα τέτοιο σκοπό, ούτε στόχος είναι να τη λέμε ο ένας στο άλλον από το ιντερνετ.. Μπορούμε πάντα να πάμε για μπύρες και να το κάνουμε.. Απλά πιστεύω ότι καλό είναι να υπάρχει μια πιο συνεπής με την πραγματικότητα άποψη. Φυσικά μπορεί να έχω άδικο και να λέω μούφες, οπότε η δικιά μου άποψη είναι ασυνεπής, σε κάθε περίπτωση διαλέγεις και παίρνεις, χωρίς διαφημίσεις!

να ΄σαι καλά..

DARK_ERA said...

nai einai kalhterh h epoxh poy zoyme toylaxiston emis oi oyto kaloymenoi ditikos kozmos. Nai epilegw th katanalotikh kinonia poy zoyme simera para ti Rosia toy Tsaroy. Alla epidi simera yparxi perisoteri elevtheria ekfrasis kai skepshs (kata mia enia), yparxi megaliterh prosvash sti gnosh megaliterh oso pote, thewro aparadexto na katantas antropos opos proanafera sto proigoymeno sxolio. Kai afoy eimai apo toys tixeroys tis genias moy(etsi pistevw toylaxiston) poy anti na ependio stin yperkatanalosh agathon ependio se pio oysiastika pragmata afoy exw kai tin enalaxtikh epilogh,tha fonazw oti yparxi kai kaliteros tropos zois apo to na eisai sklavos tis anasfalias soy kai na tin ikanopias agorazontas astamatita royxa h oti dipote allo.

Δ. Τζ. said...

Φίλε Χάρη συμφωνώ και επαυξάνω στα όσα λες. Σε τελική ανάλυση, οι ίδιες οι κοινωνίες "νομιμοποιούν" τον καταναλωτισμό, με τις αγορές που κάνουν.

Το πρόβλημα δεν είναι λοιπόν ο καταναλωτισμός. Όπως σωστά λες έχουμε την τύχη ή την ατυχία (πάντως σίγουρα τη δυνατότητα) να αγοράζουμε ό, τι θέλουμε, εν αντιθέσει με άλλες ιστορικές περιόδους που κυριαρχούσαν οι (οποιεσδήποτε) απαγορεύσεις.

Μια φιλελεύθερη κοινωνία οφείλει να μιλάει για τους κινδύνους (εν προκειμένω του καταναλωτισμού), αλλά δεν πρέπει να πράττει αυταρχικά. Ο καθένας έχει δικαίωμα να αγοράσει αυτό που θέλει. Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν είναι ο καταναλωτισμός, αλλά ο υπερκαταναλωτισμός (όπως και οτιδήποτε υπέρ-...).

Τέλος, πρέπει να έχουμε πάντα κατά νουν, ότι η διαφήμιση έχει αναχθεί σε επιστήμη, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δηλ. ναι μεν αγοράζουμε ότι θέλουμε, αλλά καμιά φορά τα πρότυπα που προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ είναι αυτά που μας οδηγούν στο σουπερμάρκετ και όχι το προϊόν αυτό καθαυτό. Οπότε, ας προσπαθήσουμε να είμαστε λίγο υποψιασμένοι και προσεκτικοί καταναλωτές. Ίσως ακούγεται κάπως θεωρητικό, αλλά γίνεται...

Haris said...

geokalp, εγώ το δεύτερο που αναφέρεις το κάνω πιο εύκολα:)))

μελίνα, αυτόν τον κομουνιστικό πουριτανισμό τον ξέρω πάρα πολύ καλά. Ούτε γραμμή του ΚΚΕ να ήσουν... Τέσπα, αυτά που λες εγώ τα θεωρώ παιχνιδίσματα. Δεν υπάρχουν πλασματικές ανάγκες. Η ανάγκη είναι ανάγκη. Και επειδή ακριβώς είναι ανάγκη πρέπει να κορεστεί. Όλα τα άλλα περί εμπορικών συνομοσιών δεν τα δέχομαι(η οικονομία είναι επιστήμη, όπως τα μαθηματικά) . Και καλά είναι οι κομουνιστές να τα δεχτούν αν θέλουν να δουν μιαν άσπρη μέρα στην μίζερη ζωή τους.

π, φίλε μου έχεις αρκετό δίκιο. Και δεν με πειράζει καθόλου το ύφος σου.
Ωστόσο, εγώ είμαι της άποψης ότι όποιος δεν έχει την βούληση να αντισταθεί απ' τις διαφημίσεις και γίνεται έρμαιό τους, δεν σώζεται με τίποτα. Είναι θύμα έτσι και αλλιώς. Άρα αυτούς δεν τους βάζω στο πλοίο μου... αν με καταλαβαίνεις. Όποιος δεν έχει βούληση σ' αυτόν τον κόσμο είναι καταδικασμένος. Και κανείς δεν μπορεί να κάνει τίποτα γι' αυτούς. Άρα...

dark, μην βιάζεσαι. Ή μάλλον μην απαιτείς απ' όλους να βιάζονται όσο εσύ.

δ.τζ, η διαφήμιση, εκτός από επιστήμη είναι και τέχνη κατά κάποιον τρόπο. Μην ξεχνάς τις αφίσες του 50-60 που είναι πλέον και συλλεκτικές και όμορφες. Όσο για την παγίδα της διαφήμισης, απάντησα πιο πάνω.

DARK_ERA said...

to exw afto to kakw to paradexme eimai anipomonos. Alla kai paloi an den yparxoyn antropoi na piezoyn ligo ti katastash pos tha pai mprosta h anthropotita. To savato tha paw IKEA thes na erthis na katanalosoyme mazi;)

LOCKHEART said...

Καλημέρα χάρη, το θέμα ειναι τι επιλογές κανει ο καθέας και πως τις κανει;Πηγαίνουμε με το ρεύμα; τι ειναι αυτο που θέλουμε..

Βασικα θεωρω να πέρνεις αυτο που πραγματικά σου χρειάζεται και θες και όχι αυτό που παίρνει ο λαος η ο γείτονας. πχ..Πολλοι παίρνουν pc με 2000€ οχι επηδει θα το αξιοποιησουν απλα για να λενε οτι ειναι in , όπως και για κινητο ξέρω άτομα που παίρνουν κινητό 800€ και τελικά μονο κλήσει κάνουν ..δεν ειπαμε να παίρνεις και το ποιο σκάρτο αλλά όλα με όριο... τιμη , ποιοτητα, και αναγκή , ετσι το βλεπω Καλημερα

π. said...

και επειδή
1. τα πολλά λόγια είναι φτώχια και
2. μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, οπότε μια ταινία με μαθηματικά κριτήρια αξίζει αρκετές χιλιάδες λέξεις, ορίστε:

http://nochessinestrellas.blogspot.com/2007/11/zeitgeist.html

kat. said...

ας μην μιλήσω καλύτερα!
είναι μια από τις μανιακές καταναλώτριες -κατά καιρούς βέβαια!

ουφ!

butt said...
This comment has been removed by a blog administrator.
manitaraki said...
This comment has been removed by a blog administrator.
manitaraki said...

:) xxxxxx

Evangelos said...

Haris

Σου παραθέτω και εδώ την απάντηση που σου έδωσα στο blog μου.

Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ίδια την κατανάλωση, αλλά στην διαμόρφωση μιας κοινωνικής πραγματικότητας εξαρτημένης μονολογικά από την κατανάλωση. Δεν επιχειρηματολογώ υπέρ μιας κατανάλωσης η οποία θα γίνεται “εν γνώση” μας. Αλλά υπέρ μιας αυτοπραγμάτωσης (δηλαδή προσπάθεια ορισμού της ζωής μας) πολυλογικής όπου η κατανάλωση θα είναι απλώς μια από τις πολλές εκφάνσεις του εαυτού μας. Και από εκει και πέρα τις διαστάσεις της ας τις καθορίζουν η εκάστοτε οικονομική κατάσταση του καθενός και η αισθητική του…

KitsosMitsos said...

Επανάσταση έναντι σε τι ακριβώς;
Τι κυνηγάμε και τι δεν έχουμε; Ή τι έχουμε;
Απλώς αναρωτιέμαι.

o wasilias tou dasous. said...

xari simfono mazi sou,
i dikia mou i apopsi einai ..

''ftoxos den einai aftos pou den exei..
ma aftos pou pona gia afto pou den exei..
kai simera i paidia tis gmwseos pou mas perasan sta miala einai..
an den exeis ''afto''(diafimiseis )
den pernas kala kai emenes opisthodromikos...malakies gia na mas dinoun erethisma na eimaste stin ousia gia aftous pio ikodomitikoi sklavoi...
sinexise xari kai min ptoise me ta arnitika sxolia..aloste an gnorize tin alithia o kosmos den tha asxolouse to mialo tou gia to pos tha zeisei..ma gia to pos na zeisei mesa sta thelw tis psixis tou..
ma ektos apo to xrima pios niazete simera gia tin eleftheria tis oikogenias mesa stin agapi kai stin eirhnh????
pola tha mporousa na pw ma epifilasome gia tin katalili ora...
na eisai kala xari kai sinexise na eisai i alithia..akolouthoume poloi..
:))
proxora!

Iliaxtida said...

δυσκολο και τοσο ευκολο ταυτχρονα να αντισταθεις......

passenger said...

τα πες ολα στο τελος.πρωτα πρεπει να συνειδητοποιουμε τα πραγματα γυρω μας (γιατι αφορουν κι εμας καποιες φορες) και μετα να μιλαμε για ολους μας ή και γι'αλλους.
αυτος που μπορει ν'αντισταθει στην υπερκαταναλωση αυτος ας μιλησει πρωτος.
ο αναμαρτητος πρωτος το λιθο βαλλετω.το πε κι ενας διασημος.
επαναλαμβανω οτι μ'αρεσε πολυ η τελευταια προταση και οτι αν και αρχικα πιστεψα πως λες ν'αφηνομαστε στη ζωη που φτιαξαμε εμεις(χμμμ μαλλον που οι αλλοι εφτιαξαν για μας)γιατι λεμε χωρις να ξερουμε αλλα καταλαβα :P
τα πες διαφορετικα κι ωραια.
[επισης,thanks για τα καλα σου λογια.οντως βλεπω οτι ταιριαζουμε στις αποψεις.νομιζω το χω ξαναδει το μπλογκ σου,δεν ειμαι και σιγουρη.]

So_young said...

το θεμα δεν ειναι να να μην καταναλωνουμε.

η αλλοτριωση εχει να κανει με την αισθητικη,την ευαισθησια την νοοτροπια και την βουληση που θα προβει στην επιθυμια.

η κριτικη της καταναλωσης εχει να κανει με την κατασταση που οικοδομει αυτην την λειτουργια στο κοινωνικο περιβαλλον.

συνδεεται αμεσα με τον ψυχλογικο πολεμο που διεισδυει στους κοσμους των διαφορων ανθρωπων.

η υπερκαταναλωση ακολουθειται απο την αδρανεια,ελλειψη ανησυχιων,δημιουργικης διαθεσης,ευαισθητοποιησης για το καθετι..

σε φερνει σε ενα επιπεδο εξαθλιωσης
αντιστοιχο αυτου οπου δεν υπαρχουν τα αγαθα προς καταναλωση.
και αυτο διοτι μετατρεπεσαι σε παθητικο ανθρωπο,καθεσαι αναπαυτικα και χαζευεις μπροστα στα δημιουργηματα μιας τεραστιας υπερπαραγωγης προιοντων.
ολα ειναι ευκολα,
τοσο ευκολα που δεν σου μενει χρονος να σκεφτεις...
χαζευοντας τα κατορθωματα του ανθρωπου τυχαινει να δεις σκηνες απο καποιομ πολεμο στην τηλεοραση..τι ωραιο θεαμα..ας αλλαξω καναλι βαρεθηκα...

αυτο σε κανει,ηλιθιο και
πολυ αναισθητο...

Haris said...

So_young, δεν αμφιβάλλω. Άλλωστε αυτή η ανάρτηση δεν είναι εγκώμιο υπέρ της κατανάλωσης ακριβώς, είναι το αποτέλεσμα μια αντίστροφης σκέψης μου...

disa said...

情趣,情趣用品,情趣,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網

Blogger said...

Do you drink Coke or Pepsi?
ANSWER THE POLL and you could get a prepaid VISA gift card!